Persbericht: Bouwen om te geven: help de LEGO Groep® sets doneren aan 2 miljoen kinderen

Geef een speelmoment cadeau tijdens de feestdagen

Antwerpen, 21 november 2022: De LEGO Groep® wil er in de eindejaarsperiode voor zorgen dat elk kind de kans krijgt om het plezier van spelen met LEGO sets te ervaren. Ook zij die het tijdens de feestdagen wat moeilijker hebben. Voor de zesde keer op rij zet de LEGO Groep met de #BuildToGive campagne families aan om samen een geschenk te bouwen met LEGO stenen en dit te delen op social media of op LEGO Life met de hashtag #BuildToGive. Voor elk cadeautje uit LEGO stenen dat gedeeld wordt voor 31 december doneert de LEGO Groep een set aan een kind dat nood heeft aan een portie speelplezier.

Wereldwijd worden er dit jaar tot 2 miljoen LEGO sets aan kinderen in ziekenhuizen, tehuizen of kinderen uit maatschappelijk kwetsbare situaties gegeven zodat ze tijdens de feestdagen een creatief speelmoment kunnen beleven. Het is de grootste donatie van de LEGO Groep tot nu toe.

De voorbije jaren zijn we overweldigd door het succes van deze #BuildToGive campagne. We willen alle families die het initiatief steunen van harte bedanken. Want ook in België zijn er kinderen en families die het moeilijk hebben. Met deze campagne willen we hen een creatief en zorgeloos speelmoment bezorgen. ”, vertelt Vincent Andries, Brand manager bij de LEGO Groep.

Deelnemen aan de campagne is eenvoudig. Elk geschenk - groot of klein, rond of vierkant - telt! Het LEGO Play Well onderzoek toont immers aan dat spelen families dichter bij elkaar brengt en hen gelukkiger maakt. Geen betere reden dus om samen aan de slag - of beter gezegd: het bouwen - te gaan om iemand een speelmoment te schenken1.

Wereldwijd zijn 9 op 10 ouders2 overtuigd dat spelen kinderen helpt om essentiële vaardigheden zoals creativiteit, communicatie, zelfvertrouwen - te ontwikkelen. Met #BuildToGive wil het merk zijn steentje hieraan bijdragen door kinderen wereldwijd te ondersteunen en hen spelenderwijs te laten leren.

Meer informatie over de campagne en hoe deel te nemen kan je vinden op LEGO.com/BuildToGive.

1LEGO® Play Well Study 2022

2LEGO® Play Well Study 2022

LEGO_Build To Give_pressrelease_NL.pdf

PDF - 81 Kb

Voor meer informatie, beeldmateriaal,… gelieve contact op te nemen met (enkel voor pers):

Friedl De Saeger

Wavemakers PR

Persberichten in je mailbox

Over LEGO

De LEGO Groep is een particulier familiebedrijf met het hoofdkantoor in Billund, Denemarken en hoofdkantoren in Enfield (USA), Londen (het Verenigd Koninkrijk), Shanghai (China) en Singapore. Opgericht in 1932 door Ole Kirk Kristiansen en gebaseerd op de iconische LEGO steen, is het één van ’s werelds toonaangevende fabrikanten van speelmaterialen. Het bedrijf legt zich toe op de ontwikkeling van kinderen en streeft ernaar om de bouwers van morgen te inspireren en te ontwikkelen door middel van creatief spel en leren. LEGO producten worden wereldwijd verkocht en kunnen virtueel worden verkend op www.LEGO.com. Voor meer nieuws van de LEGO Groep, informatie over de financiële prestaties en toewijding aan verantwoordelijkheid gaat u naar www.LEGO.com/aboutus.

LEGO, het LEGO logo, de minifiguur en de steen en nop configuratie zijn handelsmerken en/of copyrights van de LEGO Groep. © 2024 De LEGO Groep.

www.lego.com