Persbericht: De LEGO Group introduceert spannende duo-avonturen in de wereld van LEGO® Super Mario™ met LEGO® Mario™ en LEGO® Luigi™

Let's-a go! Met de LEGO® Super Mario ‘Avonturen met Luigi’ startset, die je nu al in pre-order kunt bestellen, speel je interactief met twee spelers! De gloednieuwe uitbreidingssets, waaronder ‘Bowsers Luchtschip’, zorgen ervoor dat fans nog spannender avonturen beleven!

Billund – Vandaag kondigde de LEGO Group de komst van een unieke sociale speelervaring aan: voor het eerst kunnen kinderen en fans de figuren van LEGO Mario en LEGO Luigi met elkaar verbinden voor nieuwe duo speler uitdagingen in de wereld van LEGO Super Mario. Deze nieuwe opvallende spelfunctie moedigt samen spelen aan en is ideaal voor gezinsmomenten, nu twee spelers tezamen het LEGO Super Mario universum binnentreden voor nieuwe met LEGO stenen gebouwde avonturen.

Duo speler avonturen met LEGO Mario en LEGO Luigi (of eender welke combinatie van de twee figuren) is mogelijk door hen te verbinden via Bluetooth. Kinderen en fans spelen nu samen in één team en kunnen extra digitale munten verzamelen door samen acties uit te voeren zoals lopen, ronddraaien en springen. Spelers werken samen om vijanden en uitdagingen te verslaan, en delen beloningen, of ze kunnen desgewenst het spel helemaal omgooien door het tegen elkaar op te nemen.

Deze nieuwe unieke duo speler functie werd ook voorgesteld in een video die de LEGO Group en Nintendo eerder vandaag deelden.

Ons belangrijkste opzet is om eindeloos creatief bouwen en verbouwen aan te moedigen, en een langere speltijd te creëren. Met de aankondiging van vandaag brengen we LEGO Mario en LEGO Luigi, hun vrienden en vijanden tot leven, terwijl de nieuwe interactieve functie garant staat voor onbeperkt speelplezier. We zijn erg enthousiast om de speelervaring en het LEGO Super Mario universum verder uit te breiden met nog meer nieuwe sets en personages, en hopen fans mee te nemen in dit verhaal”, aldus Simon Kent, Creative Lead van LEGO Super Mario.

De interactieve en langverwachte ‘Avonturen met Luigi’ startset vormt de nieuwste uitbreiding van de LEGO Super Mario productlijn, het resultaat van een unieke samenwerking met Nintendo, waarmee een geheel nieuwe manier van spelen met LEGO stenen werd geïntroduceerd. Spelers kunnen vanaf 1 augustus aan de slag met LEGO Luigi in de LEGO Super Mario ‘Avonturen met Luigi’ startset, een set die zowel in single- als duo-play gespeeld kan worden.

De tweelingbroers LEGO Luigi en LEGO Mario zijn verkrijgbaar in afzonderlijke startsets waarmee je de wereld van LEGO Super Mario binnentreedt. Het interactieve duo spel creëer je door de twee figuren te combineren, hetgeen aldus mogelijk is vanaf 1 augustus.

Samen met de bekendmaking van de nieuwe Bluetooth-gestuurde duo speler modus, stelt de LEGO Group ook vier nieuwe uitbreidingssets, twee nieuwe power-uppakketten en tien nieuwe personagepakketten voor. De vier nieuwe uitbreidingssets zijn stuk voor stuk erg boeiende bouwsels waarmee kinderen hun basissets kunnen uitbreiden, en bevatten naast een extra muntenverzameling elementen die geschikt zijn voor zowel single- als duo-play.

Vanaf vandaag kan je de ‘Bowsers luchtschip’ uitbreidingsset in pre-order bestellen. Met deze set bouwen fans een nieuw uitdagend level waar ze de strijd tegen het beruchte vliegende schip aangaan. Vecht tegen Kamek, een Goomba en een Rocky Wrench, en strijd daarna tegen het schip zelf! ‘Bowsers luchtschip’ kan worden opgesteld in ‘vliegmodus’ of uitgeklapt in ‘course mode’.

Andere spannende nieuwe producten die vandaag worden voorgesteld, zijn: power-uppakketten van Kikker-Mario en Bij-Mario, waarmee spelers LEGO Mario kunnen omkleden in grappige kikker- en bij-outfit; en de ‘Boss Sumo Bro Topple Tower’ uitbreidingsset, waarmee kinderen hun LEGO Mario en/of LEGO Luigi figuur inschakelen om de Topple Tower neer te halen – leuk om alleen te spelen, of samen met vrienden of familie.

De volledige lijst van nieuwe producten:

• 71391 Bowsers Luchtschip uitbreidingsset (vanaf vandaag in pre-order te bestellen) (€ 99,99)
  • 71388 Boss Sumo Bro Topple Tower uitbreidingsset (€ 29,99)
  • 71389 Lakitu Sky World uitbreidingsset (€ 39.99)
  • 71390 Reznor Knockdown uitbreidingsset (€ 69.99)
  • 71392 Kikker-Mario power-uppakket (€ 9.99)
  • 71393 Bij-Mario power-uppakket (€ 9.99)
  • 71394 Personagepakketten – Serie 3 (10 verzamelbare personagepakketten, waaronder Galoomba, Parachute Bob-omb, Crowber, Boo, Amp, Torpedo Ted, Bony Beetle, 1Up- paddenstoel, Scuttlebug en Swoop) (€ 3.99)

Alle sets en pakketten zorgen ervoor dat fans hun avonturen eindeloos kunnen uitbreiden, verbouwen en aanpassen, en genieten van creatief speelplezier in een interactief duo spel met LEGO Mario en LEGO Luigi.

De LEGO® Super Mario™ ‘Avonturen met Luigi’ startset en ‘Bowsers Luchtschip’ uitbreidingsset kunnen nu vooraf besteld worden via http://www.lego.com/preorder-luigi en http://www.lego.com/preorder-bowsersairship. Deze sets zullen vanaf 1 augustus verkrijgbaar zijn op www.LEGO.com en bij geselecteerde detailhandelaars. De overige producten zullen beschikbaar zijn vanaf 1 augustus. De adviesprijs voor de ‘Avonturen met Luigi’ startset is € 59,99 euro, voor de ‘Bowsers Luchtschip’ uitbreidingsset is dit € 99,99.

Voor meer informatie of beelden, gelieve contact op te nemen met (enkel voor pers):
Wavemakers PR & Communications – Elke De Mayer
[email protected] – 0485 75 28 66

Over de LEGO Group
De missie van de LEGO Group is om de bouwers van morgen te inspireren en te ontwikkelen door de kracht van spelen. Het LEGO System in Play, op basis van LEGO® stenen, stelt kinderen en fans in staat om alles wat ze zich maar kunnen voorstellen te bouwen en opnieuw herop te bouwen.

De LEGO Group werd in 1932 opgericht in Billund, Denemarken, door Ole Kirk Kristiansen; de naam is afgeleid van de twee Deense woorden LEg GOdt, wat ‘speel goed’ betekent. Vandaag de dag is de LEGO Group nog steeds een familiebedrijf met het hoofdkantoor in Billund. De producten worden nu echter verkocht in meer dan 140 landen wereldwijd. Voor meer informatie: www.LEGO.com.

LEGO Luigi_Persbericht_22062021.pdf

Elke De Mayer

Wavemakers PR

Persberichten in je mailbox

Over LEGO

De LEGO Groep is een particulier familiebedrijf met het hoofdkantoor in Billund, Denemarken en hoofdkantoren in Enfield (USA), Londen (het Verenigd Koninkrijk), Shanghai (China) en Singapore. Opgericht in 1932 door Ole Kirk Kristiansen en gebaseerd op de iconische LEGO steen, is het één van ’s werelds toonaangevende fabrikanten van speelmaterialen. Het bedrijf legt zich toe op de ontwikkeling van kinderen en streeft ernaar om de bouwers van morgen te inspireren en te ontwikkelen door middel van creatief spel en leren. LEGO producten worden wereldwijd verkocht en kunnen virtueel worden verkend op www.LEGO.com. Voor meer nieuws van de LEGO Groep, informatie over de financiële prestaties en toewijding aan verantwoordelijkheid gaat u naar www.LEGO.com/aboutus.

LEGO, het LEGO logo, de minifiguur en de steen en nop configuratie zijn handelsmerken en/of copyrights van de LEGO Groep. © 2024 De LEGO Groep.

www.lego.com